iStock_000011881104XSmallFaktura – dokument najczęściej wystawiany przez polskich przedsiębiorców. Jako że dociera ona do największej liczby kontrahentów, warto byłoby wykorzystać jej powszechność. W jaki sposób? Faktura może pełnić funkcję reklamową.

Jak już wspomniano, wystawianie faktur to bardzo popularny obowiązek. Warto wobec tego zadbać, aby dokument był nie tylko dowodem księgowym, ale zarazem wizytówką firmy.

Umiejętne wykorzystanie logotypu na odwrocie faktur pozwala na lepsze dotarcie z przekazem do klienta. Faktura sprzyja skupieniu uwagi konsumenta. Może on dzięki niej dowiedzieć się o nowościach, jednoczenie nie będąc bombardowanym dużą ilością ulotek czy innych materiałów reklamowych. Jej zaletą jest także to, że doskonale współgra z innymi narzędziami promocji marki, nadając jej jeszcze większą rozpoznawalność, co w efekcie może przynieść lepsze wyniki sprzedaży.

Faktura jako reklama stanowi jeden z nowocześniejszych nośników reklamy. Dziś, obok telewizji, radia czy prasy coraz popularniejsze stają się media internetowe jak Facebook, komórkowe aplikacje itp. Obok nich plasuje się właśnie faktura-wizytówka. Jej niewątpliwą zaletą na tle innych form reklam jest fakt, że nie jest dodatkowo płatna. Zamieszczenie treści reklamowych na fakturze nie wymaga dodatkowych kosztów, jest dodatkiem do podstawowej funkcji dokumentu.

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy stosowanie takiej praktyki jest zgodne z obowiązującymi przepisami. Decydując się na fakturę reklamową możemy być jednak pewni, że działamy w majestacie prawa. Przepisy nie zabraniają stosowania szablonów faktur na potrzeby reklamowe. Natomiast elementy, które muszą zostać zawarte na fakturze VAT wymienione są w rozporządzeniu dot. zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania (…) z 28 marca 2011 roku.  Nie znajduje się tam żadna wytyczna określająca wygląd logo, czcionki lub wzoru.

Jak więc widać, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wystawiane dokumenty uczynić wizytówką firmy. Co więcej, obecnie większość programów do fakturowania pozostawia przedsiębiorcom wolną rękę w zakresie elementów dodatkowych. Wobec tego stworzenie reklamy firmy na dokumencie staje się wyjątkowo proste.