Bright IdeaObecnie możliwości reklamy są różnorodne – od klasycznych w prasie, radiu i telewizji, po najbardziej ekstrawaganckie reklamy internetowe. Jednakże, co istotne, reklama wiąże się z wydatkami. Dlatego też warto zastanowić się nad tym, aby funkcje reklamowe nadać także… wystawianym przez siebie fakturom!

Faktury większość przedsiębiorców wystawia bardzo często, w związku z czym dodanie do nich elementów reklamujących oznacza dotarcie do wielu kontrahentów niewielkim kosztem.

Umiejętne wykorzystanie logotypu na odwrocie faktur pozwala na lepsze dotarcie z przekazem do klienta. Faktura sprzyja skupieniu uwagi konsumenta. Może on dzięki niej dowiedzieć się o nowościach, jednoczenie nie będąc bombardowanym dużą ilością ulotek czy innych materiałów reklamowych. Jej zaletą jest także to, że doskonale współgra z innymi narzędziami promocji marki, nadając jej jeszcze większą rozpoznawalność, co w efekcie może przynieść lepsze wyniki sprzedaży.

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy stosowanie takiej praktyki jest zgodne z obowiązującymi przepisami. Decydując się na fakturę reklamową możemy być jednak pewni, że działamy w majestacie prawa. Przepisy nie zabraniają stosowania szablonów faktur na potrzeby reklamowe. Natomiast elementy, które muszą zostać zawarte na fakturze VAT wymienione są w rozporządzeniu dot. zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania (…) z 28 marca 2011 roku.  Nie znajduje się tam żadna wytyczna określająca wygląd logo, czcionki lub wzoru.

Jak więc widać, warto skorzystać z faktury jako kolejnego nośnika reklamy. Jest to tym bardziej wartościowe, ponieważ nie jest trudne – obecnie wiele programów do wystawiania faktur oferuje dodatkowe narzędzia, pozwalające nadać dokumentom dokładnie taki wygląd, jakiego chce przedsiębiorca.