iStock_000019601238SmallProwadzenie przedsiębiorstwa zazwyczaj związane jest z wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych i ciągłą rywalizacją z konkurencją. Dlatego właśnie tak znaczącą rolę w istnieniu działalności odgrywają aplikacje biznesowe, przyspieszające cały proces zarządzania przedsiębiorstwem, pracownikami i dokumentami. Które aplikacje pomogą w drodze do sukcesu?

Aplikacje biznesowe dzielą się na 3 główne grupy: służące do obsługi księgowości, wspomagające pracę grupową pracowników oraz ulepszające zarządzanie przedsiębiorstwem. Naczelną łączącą je cechą jest ich zwirtualizowanie, tj. zastosowanie modułu SaaS – oprogramowania jako usługi, który działa w Internecie. Obecnie nie jest konieczne instalowanie kosztownego oprogramowania na każdym komputerze firmowym. Wystarczy jedynie wykupić abonament i – za pośrednictwem strony internetowej – w pełni korzystać z możliwości programu. Dodatkowo, można to robić z każdego miejsca na świecie, bez względu na porę nocy czy dnia.

Oprogramowania wspomagające pracę grupową

Internetowe programy , które wspomagają pracę grupową w firmie, sprawdzają się zarówno w ogromnych działalnościach dokonujących ekspansji, jak i w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pracują w oparciu o workflow, czyli obieg dokumentów między poszczególnymi jednostkami, pracownikami, działami oraz instytucjami. Potęgą wśród tego rodzaju programów jest przeglądarka Google, która udostępnią swoje narzędzia całkowicie za darmo.

Aplikacje biurowe

W grono aplikacji biurowych wliczyć można programy do fakturowania, programy do księgowości, programy do kadr i płac oraz programy umożliwiające ewidencjonowanie pojazdów służbowych.

Aplikacje które usprawniają zarządzanie firmą

Te oprogramowania skierowane są do wszystkich kierowników, dyrektorów i właścicieli firm. Umożliwiają tworzenie terminarza spotkań, tworzenie rozbudowanych baz danych z informacjami o klientach i kontrahentach, a także prowadzenie historii sprzedaży i kontaktów. Do grona programów zarządzających zalicza się programy typu CRM.